نکته های آشپزی – ::Boofeh:: بوفه:: مرجع کامل آشپزی و تغذیه:: https://boofeh.com بوفه، یک سایت آموزشی و خبری در زمینه آشپزی است که به عنوان مرجعی کامل برای تهیه انواع دستورهای غذایی، در دسترس مخاطبان و علاقمندان قرار دارد. این وب سایت که فعالیت خود را از اواخر سال ٩٢ آغاز نموده است، واجد اطلاعات کاملی در رابطه با تهیه انواع غذاهای ایرانی، خارجی، دسر، نوشیدنی و همچنین مطالب مربوط به تغذیه بوده که حاصل تجربه و تلاش گروهی از کارشناسان در زمینه آشپزی و نیز ترجمه و گردآوری دستورهای آشپزی و اخبار علمی تغذیه از بهترین و معتبرترین منابع داخلی و خارجی میباشد.کوشش نموده ایم علاوه بر آن که امکان تبادل نظرات و به اشتراک گذاشتن دستورهای غذایی ارسالی از سوی اعضاء محترم و بازدیدکنندگان گرامی سایت بوفه را فراهم آوریم ، آنها را از تهیه مجلات و کتابهای متعدد آشپزی بی نیاز نموده و با امکان استفاده آسان از این وب سایت آنها را به بهترین نحو در تهیه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و خارجی راهنمایی نموده و جدیدترین مطالب علمی و خبری را نیز در دسترس آنها قرار دهیم Wed, 11 Jun 2014 01:57:25 +0000 en-US hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 ادویه ای که از آلزایمر پیشگیری میکند https://boofeh.com/?p=472 https://boofeh.com/?p=472#respond Thu, 06 Jun 2013 12:22:03 +0000 http://boofeh.com/?p=472  سازمان بهداشت جهانی خواص متعدد زردچوبه را شناسایی کرده است.

postPicture

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری فارس، زردچوبه ادویه‌ای با ساقه‌های زیرزمینی و برگ‌های سبز رنگ از خانواده زنجبیل در آسیا و آفریقا کشت می‌شود.
این گیاه را در ابتدا خشک و بعد پودر می‌کنند.
سازمان بهداشت جهانی خواص متعددی از این گیاه را شناسایی کرده است که در زیر مشاهده می‌کنید.
زردچوبه دارای اثرات آنتی اکسیدانی و برای تحریک هضم و سوء هاضمه، تهوع، گرفتگی معده و نفخ، درمان بیماری‌های التهابی مانند روماتیسم برای مشکلات پوستی، بهبود زخم‌ها و زخم‌های پوستی و اگزما، ضد اسهال خونی، تنظیم گردش خون، حل کردن لخته خون، پیشگیری از بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر نقش موثری دارد و برای درد دندان دم کرده زردچوبه را باید قرقره کرد تا درد کاهش پیدا کند.

مطالعات علمی نشان داد که اثر رنگدانه زردچوبه برای جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی نیز مفید است، از این رو توصیه می‌شود همیشه از زردچوبه برای پخت غذا و درمان استفاده کنید، شاید مقدار کم آن برای بیماری‌های بزرگ کافی نباشد اما مصرف کم و دائم آن سودمند است.

منبع: فود پرس

]]>
https://boofeh.com/?feed=rss2&p=472 0
تاثیر گوجه سبز بر افراد دیابتی https://boofeh.com/?p=620 https://boofeh.com/?p=620#respond Sun, 02 Jun 2013 04:07:45 +0000 http://boofeh.com/?p=620 تاثیر آب میوه و عصاره هیدروالکلی گوجه سبز بر افراد دیابتی

اثر آب میوه و عصاره هیدروالکلی گوجه سبز بر میزان قند و لیپیدهای سرمی در افراد سالم و دیابتی شده با استرپتوزوتوسین در دانشکده داروسازی اصفهان بررسی شد.

دکتر مینائیان رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  گفت: این پژوهش حاصل تلاش پریا رمضانلو دکتری عمومی دانشکده داروسازی با راهنمایی ، قنادی و موحدیان به شماره طرح تحقیقاتی 390637 به ثبت رسیده است .

در این تحقیق نخستین بار آثار آنتی هایپرگلاسمیک و آنتی لیپیدمیک میوه گوجه سبز در مدل حیوانی بررسی شده است.

در این طرح پژوهشی 16 گروه شامل 8 گروه سالم و 8 گروه دیابتی تحت درمان با آب میوه و عصاره هیدروالکلی از میوه این گیاه قرار گرفتند و بعد از یک ماه میزان قند خون ناشتا و پروفایل چربیهای

خون بررسی و نتایج حاصل شده حاکی از کاهش معنی دار قندخون ناشتا در افراد دیابتی و بهبود الگوی پروفایل لیپیدها بعد از یک ماه درمان است.

درایـن تحـقیق مشخص شد میوه گوجه سبز می تواند در درازمدت در کاهش قند خون و بهبود پروفایل لیپیدها در افراد دیابتی موثر واقع شود در حالیکه روی قند خون افراد سالم بی تاثیر است.

شهر خبر

 

]]>
https://boofeh.com/?feed=rss2&p=620 0
جلوگیری از پیری چشم با جعفری https://boofeh.com/?p=629 https://boofeh.com/?p=629#respond Mon, 09 Jan 2012 05:32:11 +0000 http://boofeh.com/?p=629 این سبزی از پیری چشمتان جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان جعفری در افزایش سلامت دستگاه بینایی معجزه و از ابتلا پیری زودرس چشمی پیشگیری می‌کند.

دکتر حسن رجبی جراح و فوق تخصص چشم گفت: فلانوئید و لوتئولین جعفری می‌تواند با اکسیژن مولکول‌های بدن ترکیب و از آسیب سلول‌ها پیشگیری کند.

وی افزود: این سبزی مفید بهترین منبع ویتامین Aو Cاست که نقش مهمی در سلامتی پوست و مو دارد.

این متخصص خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که جعفری به خاطر بتاکاروتن فراوان می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به تصلب شراین، دیابت و سرطان روده را کاهش دهد.

رجبی اظهار داشت: همچنین ویتامین Cو بتاکاروتن این سبزی برای بیماران مبتلا به آسم، التهاب مفاصل و روماتیسم نقش معجزه گر دارد.

وی یادآور شد: جعفری منبع خوبی برای دریافت اسید فولیک و ویتامین Bنیز هست از همین رو مصرف آن به بیماران قلبی هم توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

 

]]>
https://boofeh.com/?feed=rss2&p=629 0