ورود

ایجاد حساب کاربری

آلوده ترین عضو مرغ را نخورید

معمولا مقدار مشخصی آنتیبیوتیک برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در آب مرغهای معمولی، ریخته میشود. تمام شرکتهایی که این آنتیبیوتیک ها را تهیه میکنند، روی بسته بندی داروهای خود مینویسند مدت زمان منع مصرف گوشت مرغ بعد از مصرف آن آنتیبیوتیک خاص، چقدر است
تقریبا بین ۵ تا ۱۴ روز بعد از مصرف آنتیبیوتیکها، عمل ذبح مرغها و مصرف گوشت آنها نباید در دستور کار مرغداری ها قرار داشته باشد.
نظارت بر این کار، برعهده مسئولان دامپزشکی و خود مرغداری ها است. متاسفانه در برخی از مرغداریهای ایران، این نظارتها انجام نمیشود و مرغدار هم تا روزها و ساعتهای آخر به مرغها، آنتیبیوتیک میدهد. البته گوشت مرغ، کمتر تحت تاثیر این دارو (آنتیبیوتیک ها) قرار میگیرد و بیشتر آنتیبیوتیک ها در جگر و کلیه های مرغ تجمع پیدا میکنند. با این حساب، اگر از نحوه پرورش مرغ آگاهی ندارید، نباید جگر آن را مصرف کنید تا سلامتتان با خوردن جگر مرغ سرشار از آنتیبیوتیک به خطر نیفتد.
از طرف دیگر، تحقیقات انجام شده در دانشکده دامپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم نشان میدهد معمولا بد بودن شرایط جوی، پایین بودن آگاهی مرغدارها و تراکم فراوان مرغداریها در برخی مناطق کشور، باعث افزایش مصرف آنتیبیوتیکها میشود. متاسفانه گاهی برخی آنتیبیوتیک های ممنوع هم در این مرغداریها استفاده میشوند. به همین دلیل بهتر است مرغهای بسته بندی زیرنظر سازمان دامپزشکی را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید و گوشت مرغ را پیش از مصرف کاملا بپزید.
فرایند پختن، میتواند تاحد زیادی باعث از بین رفتن برخی از این آنتیبیوتیکها شود. نوشیدن آبمیوههای تازه، سالم و طبیعی مانند آب مرکبات با غذاهای گوشتی، هم باعث افزایش جذب آهن این موادغذایی در بدن میشود و هم ارزش تغذیهای وعده غذایی را بالاتر میبرد
هفته نامه سلامت

FavoriteLoadingاضافه نمودن به دفترچه آشپزی من

تماس با ما

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید تا همیشه از آخرین مطالب آگاهی پیدا کنید.

تلفن تماس:09353846987

آدرس:تهران خیابان شریعتی دشتستان سوم

, ,

No comments yet.

جواب دادن به نظرات

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید