ورود

ایجاد حساب کاربری

ده میوه و سبزی برتر

۱۰ میوه و سبزی مفید برای بدن را بشناسید

 

۱-    سیب زمینی شیرین

1 of 10

به همراه کدو و هویج، سیب زمینی شیرین هم  غنی از بتاکاروتن می‌باشد. آنتی اکسیدانی قوی که از چشم و قوای بینایی محافظت میکند. بتاکاروتن همچنین در کاهش سرطان سینه و تخمدان در زنان پس از دوران یائسگی بسیار مؤثر است.

۲-    فلفل قرمز شیرین

2 0f 10

برخلاف تصور عموم که میوه‌های ترش را منبع سرشار  ویتامین C می‌دانند، این ماده خوراکی بیش از دو برابر پرتقال دارای ویتامین ‌C  می‌باشد و همانطور که میدانید این ویتامین برای حفظ سلامت لثه و دندان بسیار ضروری است.

 

۳-    کلم بروکلی

3 of 10

مصرف موادغذایی غنی از ترکیبات پلی فنولی از جمله فلاونوئید ها تاثیر بسزایی در حفظ کارایی مغز، بهبود حافظه و افزایش توانایی یادگیری انسان دارد. فلاونوئیدها دارای اثرات قوی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به ویژه در سلول‌های مغزی هستند که سبب کند شدن فرآیند کاهش توانایی بدن در اثر افزایش سن می‌شوند. فلاونوئیدها سبب بهبود خون رسانی به مغز شده و در افزایش حافظه و توانایی یادگیری نقش دارند. با توجه به این‌که ساختار سلول های مغز با افزایش سن از حالت طبیعی خود خارج می شود، رژیم غذایی غنی از فلاونوئید ها به طور موثر از سرعت این روند می‌کاهد. همچنین مصرف فلاونوئیدها برای سلامت استخوان و حفظ توده استخوانی و ممانعت از تجزیه آن بسیار مفید است. کلم بروکلی یکی از سبزیجات مفید و مؤثر غنی از فلاونوئیدهاست که به مقابله با استرس اکسیداتیو که موجب آسیب به سلول‌ها و التهاب می‌شود، کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده غذایی در مقابله با بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان می‌تواند مؤثر واقع شود.

 

۴-    سبزیجات با برگ تیره

4 of 10

افرادی که به مقدار بیشتری از سبزیجات به ویژه سبزی های با برگ تیره در رزیم غذایی خود مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که  سبزیجات کمتری مصرف می کنند، دارای امتیاز بیشتری در آزمون های هوش و حافظه هستند. سبزیجات سرشار از آهن، کلسیم و ویتامین هایA ،C و K  هستند.

 

۵-   گوجه فرنگی

5 of 10

این ماده غذایی یکی از بهترین منابع طبیعی لیکوپن است که سطح کلسترول خون را کاهش میدهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای مقابله با مرحله پیشرفته سرطان پروستات شناخته شده است.

 

۶-     آوکادو

6 of 10

این میوه به دلیل داشتن چربی اشباع نشده میتواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد و هنگامی که جایگزین چربی های اشباع شده شود به پایین آوردن سطح کلسترول کمک مینماید.

 

۷-     بلوبری

7 of 10

بلوبری میتواند به پایین آوردن خطر پیشرفت بیماری هایی نظیر آلزایمر و پارکینسون کمک کند. بلوبری به علت دارا بودن آنتوسیانین، یک آنتی اکسیدان قوی است که در حفظ قدرت حافظه موثر است.

 

۸-     تمشک

8 of 10

میوه ای با فیبر بالا است. این میوه همچنین منبعی غنی از آنتی اکسیدانی تحت عنوان اسید الاژیک است که نقش آن در پیشگیری سرطان دهانه رحم شناخته شده است.

 

۹-     موز

9 of 10

این میوه با مقادیر زیاد پتاسیم برای حفظ سطح فشار خون در سلامت انسان حائز اهمیت است. پتاسیم به عنوان عاملی جهت تعادل سدیم عمل میکند که باعث کنترل فشار خون میشود.

 

۱۰- گیلاس

10 of 10

این میوه در مقایسه با بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلایسمی پایین تر می باشد. شاخص گلایسمی مشخص میکند به طور مثال پس از صرف مقدار مشخصی از ماده غذایی خاص، قندخون به چه میزان افزایش خواهد داشت. در افرادی که بیشتر از غذاهای با اندیس گلایسمی پایین استفاده میکنند سرعت افزایش قند خون کندتر است، بعلاوه جذب روده ای کربوهیدرات هضم شده نیز کند شده و از ترشح انسولین می کاهد و به این ترتیب کلسترول و تری گلیسیرید کمتری نیز ساخته می شود. در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین کیلاس بر خلاف بسیاری از میوه ها موجب افزایش سطح گلوکز خون نمیگردد. همچنین گیلاس میتواند به تسکین و تخفیف علائم آرتروز و نقرس کمک کند.

FavoriteLoadingاضافه نمودن به دفترچه آشپزی من

تماس با ما

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید تا همیشه از آخرین مطالب آگاهی پیدا کنید.

تلفن تماس:09353846987

آدرس:تهران خیابان شریعتی دشتستان سوم

, , , , , , , , ,

No comments yet.

جواب دادن به نظرات

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید