ورود

ایجاد حساب کاربری

روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر مفید بودن برای سلامت پوست، به غذا نیز طعم خوبی می بخشد.
اخیرا یکی از متخصصان درمان طبیعی از تورنتو کانادا به ۴ ویژگی این روغن اشاره داشته است:
۱- روغن نارگیل برای سلامت عمومی بسیار مفید است.
این روغن منبع اسیدهای چرب ضروری برای بدن ( به ویژه نوع اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ) است که به راحتی در بدن مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان سوخت مخصوصا برای سلول های مغز عمل می کند و همچنین به کاهش قند خون نیز کمک می کند. اسیدهای چرب ضروری روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی داشته که کلید سلامت تمامی سلول های بدن و سلامت عمومی است. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط براحتی قابل هضم هستند و به عمل کبد و کیسه صفرا چندان وابسته نیستند. اغلب مردم گمان میکنند که همه چربیهای اشباع از نظر داشتن کلسترول چربی بد هستند، در صورتی که مشخص شده این ماده غذایی میتواند به کنترل سطح کلسترول خون و نیز کاهش وزن کمک کند.
۲- برای آشپزی ایده آل است.
روغن نارگیل در آشپزی مخصوصا برای سرخ کردن و به طور معمول به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده میشود. سالهای طولانی است که از این روغن برای آشپزی استفاده میشود. در سال های اخیر این روغن به طور زیادی در سلامت و سبد غذایی طبیعی و گیاهخواری محبوب شده است .۲ نوع اصلی که از این روغن در آشپزی استفاده میشود، شامل نوع طبیعی و نوع تصفیه شده است. نوع تصفیه شده آن بدون طعم و بوی نوع طبیعی است اما همه خصوصیات و مزیت های نوع اصلی را داراست. روغن نارگیل در پخت و پز به ویژه در درجه حرارت بالا به دلیل آنکه نقطه دود بالاتری نسبت به روغن زیتون دارد، یک روغن بسیار خوب است.
۳- روغن نارگیل مفید برای پوست، مو وناخن ها.
از این روغن می توان به عنوان پاک کننده آرایشی، مرطوب کننده پوست، روغن اصلاح و ماسک مو استفاده نمود. با تهیه نوع طبیعی روغن نارگیل میتوان برای پخت و پز و یا مصارف آرایشی آن را بکار برد. اما اگر روغنی بدون بو نیاز باشد بهتر است نوع تصفیه شده آن تهیه گردد. ان روغن در دمای اتاق به حالت جامد است و با بالارفتن دما شروع به ذوب شدن میکند. نکته جالب در مورد این روغن ثبات آن نسبت به سایر روغنهاست و تا یکسال میتوان آن را در دمای اتاق بدون آنکه فاسد شود نگهداری نمود.
۴- روغن نارگیل به عنوان ترکیبی سم زدا.
اعتقاد بر این است که این روغن خاصیت ضدمیکروبی داشته و برخی بر این باورند که به عنوان سفید کننده دندان و ترکیبی که باعث تعادل میکروبی دهان میگردد، میتواند به بهداشت دهان و دندان کمک نماید.

 

200x200_4-health-benefits-of-coconutA-oi1398717096

FavoriteLoadingاضافه نمودن به دفترچه آشپزی من

تماس با ما

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید تا همیشه از آخرین مطالب آگاهی پیدا کنید.

تلفن تماس:09353846987

آدرس:تهران خیابان شریعتی دشتستان سوم

, , , ,

No comments yet.

جواب دادن به نظرات

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید